Weather Machine je sci-fi hra, v ktorej sa hráči stanú vedcami, ktorí manipulujú s počasím a upravujú ho pomocou stroja na ovládanie počasia.
Upravujete zrážky podľa potrieb poľnohospodárov, udržujete stály vietor a blankytné nebo, tým zaručíte prísun energie z obnoviteľných zdrojov, ale tiež napríklad posúvate teplotu tak, aby dokonale vyhovovala športovým stretnutiam a návštevníkom turistických atrakcií .
Prototyp stroja na ovládanie počasia doteraz vždy bezchybne splnil zadanie. S každou ďalšou aktiváciou vám však pomaly dochádza, že použitie stroja je vykúpené znepokojujúcim vedľajším účinkom. Zakaždým keď s jeho pomocou upravíte počasie, zmenia sa podmienky niekde inde na planéte – zdá sa, že stroj je podriadený „efektu motýlích krídel“.
„Táto hra je síce fikcia, ale pre mňa je tiež paralelou pre ľudské ovplyvňovanie klímy za posledných 150 rokov. Povedome znejúci príbeh sa dá zhrnúť asi takto: začali sme sa zahrávať s počasím, a hoci sme tak možno robili s dobrým úmyslom, každý ďalší zásah do rovnováhy sveta situáciu len zhoršil. Teraz sa dostavila panika a treba všetko napraviť, než bude príliš neskoro. Najväčším paradoxom je, že tí, ktorí nájdu riešenie, budú bohato odmenení, a to napriek tomu, že to boli práve oni, kto prebudil toto neskrotné monštrum.
Verím, že Weather Machine je úplne jedinečná hra. Každý jednotlivý mechanizmus funguje svojim vlastným a nezvyklým spôsobom, ale zároveň je súčasťou väčšieho celku, ktorý existuje za jedným jediným účelom: napraviť extrémne výkyvy počasia. Celá hra JE stroj na ovládanie počasia. A práve preto je jedinečná. Skutočne verím, že nenájdete inú hru s mechanizmom worker placementu, ktorá by takto prepojila podobné mechanizmy.“